Függetlenül attól, hogy Ön egy kereskedelmi vagy ipari cég tulajdonosa, vagy egy lakossági vállalkozást vezet, természetes, hogy mindig új módszereket keres a munkafolyamatok optimalizálására.
A takarítóipar minden bizonnyal hatalmas változásokon megy keresztül. Az innovatív tisztítóeszközök és -folyamatok alapjaiban változtatják meg azt, ahogyan a cégtulajdonosok irányítják cégeiket, és ahogyanaz alkalmazottak mindennapi tevékenységeiket végzik.
A versenytársak előtt maradni azt jelenti, hogy mindig tisztában kell lenni a legújabb takarítási trendekkel.
Az erőfeszítések egyértelműen kifizetődnek – a takarítói szolgáltatásokból származó bevételek 2023-ban az előrejelzések szerint 2 milliárd dollárral növekednek.


Az erőfeszítések egyértelműen kifizetődnek – a takarítói szolgáltatásokból származó bevételek 2023-ban az előrejelzések szerint 2 milliárd dollárral növekednek.
Az általános pozitív gazdasági kilátások mellett a takarító cégek várhatóan több üzleti lehetőséget kapnak, és az elkövetkező években több alkalmazottat vesznek fel.
A legjobb innovatív megközelítések a takarító vállalkozások számára
1. A tisztítás hatékonyságának növelése új technológiával
A takarítási szolgáltatások újításait ma elsősorban a technológia hajtja előre. Míg a legtöbb vállalat már évek óta támaszkodik a technológiára, a takarítási vállalkozások csak a közelmúltban kezdték el alkalmazni a technológiai fejlesztéseket.
A tisztítási technológia legmenőbb trendjei közé tartoznak az interneten alapuló adatvezérelt eszközök. Valós idejű információkat adhatnak a vezetőknek a szappan, a papír és a törülközők adagolóinak állapotáról – és ez csak a kezdet. Az ellátással és a higiéniai előírásokkal kapcsolatos problémákat egy irányítópulton keresztül kezelik, ahol minden adat azonnal rendelkezésre áll.
Az intelligens eszközök nagy potenciállal rendelkeznek a gondnoki vállalkozások számára, mivel csökkenthetik a folyamatok elvégzéséhez szükséges időt, egyszerűsíthetik a műveleteket, és felszabadíthatják az alkalmazottak idejét a fontosabb feladatokra, amelyek kézzel történő műveleteket igényelnek.
A tisztítóipar okos-technológiai megoldásai közé tartoznak az intelligens érintésmentes adagolók, amelyekkel nyomonkövethető a higiéniai szabályok betartása valamint az új WC-papír technológia, mint például a Biológiai Aktív Szövetpapír, amely megakadályozza, hogy a szerves hulladék eltömítse a csőrendszereket.
Valamint itt van a Scotch-Brite™ Clean & Shine Pad, amely egyesíti a padló tisztítását és fényesítését. Mind a bevonatos, mind a bevonat nélküli padlón használható, és minden használattal, fokozatosan növeli a padló ragyogását.
A napi műveletek megszervezése még a tapasztalt takarító vállalkozások tulajdonosai számára is fejtörést okozhat.
2. A takarítási üzletág termelékenységének növelése szoftvereszközökkel
Mivel az üzlet számos aspektusát kell felügyelni, például az előrehaladás nyomon követését, az érdeklődők generálását és az ügyfelek számlázását, a dolgok rendben tartása valódi kihívást jelenthet.
A jó hír az, hogy számos szoftvereszköz készült erre a célra, így Ön lényegesen kevesebb erőfeszítéssel tudja ellátni feladatait. A költségmegtakarítástól a jobb termelékenységig és azon túlmenően számos olyan eszköz áll rendelkezésre, amelyek segítenek az üzletvezetésben.
Csapat- és időgazdálkodási eszközök
A GPS helymeghatározási képességekkel rendelkező időkövetés nélkülözhetetlen eszköz a takarító cégek számára. Könnyen megtekintheti, hogy mikor és hol dolgozott a csapata a nap folyamán, valamint azokat a projekteket, amelyekre időt fordítottak.
Még ennél is jobbak a geofencing funkcióval rendelkező időkövető alkalmazások. Ezek az alkalmazások azonnal elkezdik számlálni az időt, amint Ön vagy csapatának egyik tagja belép a létrehozott munkateületekre. Ez lehetővé teszi, hogy a takarítószemélyzet azonnal elkezdhessen dolgozni ahelyett, hogy megérkezéskor és távozáskor emlékezniük kellene plusz egy további teendőre.
Egyes beállítások még egy ütemezési funkcióval is rendelkeznek, amely lehetővé teszi egyszeri vagy ismétlődő műszakok létrehozását, valamint értesítést kap, ha valaki lekésné a műszakját, későn kezdené el vagy korán távozna.

A Hubstaff egy példa egy részletes, a takarítószemélyzetek nyomonkövetésére étrehozott időkövető alkalmazásra. Az itt felsorolt összes funkció mellett a Hubstaff automatikusan számlákat is generálhat a teljes óraszám és a számlázási díjak alapján. Automatizálhatja a fizetéseket a csapattagoknak a Hubstaff fizetési integrációin keresztül is, például a PayPal és a TransferWise segítségével.
Érdeklődésgeneráló eszközök
Vállalkozása jövedelmezősége az ügyfélkör növekedésével nő, ezért fontos, hogy a megfelelő tudással rendelkező, megfelelő emberekkel vegye fel a kapcsolatot.
Az érdeklődőgeneráló eszközök rengeteg hasznos funkcióval rendelkeznek, mint például az e-mailek keresése, ütemezése és a mérőszámok nyomonkövetése. Könnyedén irányíthatja kommunikációját az alkalmazáson keresztül, és láthatja, hogy mi működik és mi nem, így e-mail sablonokat és tájékoztató kampányokat hozhat létre, amelyekkel ügyfeleket nyerhet meg.
Ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) eszközök
Az ügyfélkapcsolat-kezelési eszközök egyszerűbbé és hatékonyabbá teszik az ügyfelekkel, valamint a potenciális ügyfelekkel való kommunikációt, így ön képes lesz biztosítani számukra a szükséges szolgáltatásokat.
A CRM-eszközök összevonják a kommunikációs csatornákon keresztül kapott összes üzenetet. Ennek eredményeként nem fog lemaradni egyetlen üzenetről sem, és könnyen áttekintheti a korábbi interakciókat. A CRM-eszközök másik előnye az automatizálási képességeik, például a chatbotok, a tudásbázisok és a ticket forwarding.

3. Hulladékgazdálkodásra szakosodott
A hulladék a takarítási szolgáltatások elkerülhetetlen mellékterméke.
Sok vállalkozás számára nem elég a hulladéktól való megszabadulás. Biztonságosabb és intelligensebb módszereket is keresnek arra, hogy eltávolítsák a hulladékot irodáikból és üzemeikből, és ezen felül esetleg csökkentsék az általuk termelt hulladékot.
A Világbank adatai szerint 2016-ban 289 millió tonna hulladék keletkezett Észak-Amerikában. Az előrejelzések szerint ez a szám 2050-re valamivel 400 millió tonna alá fog növekedni.
A takarítóvállalkozások olyan biztonságos és hatékony hulladékkezelési szolgáltatásokat kereső iparágakra számíthatnak, amelyek segíthetnek nekik ellenőrizni – és esetleg újrahasznosítani – hulladékukat.
4. Teljesen a zöld tisztítás felé haladunk
A zöld takarítás a gondnoki szolgáltatások minden területét érinti, a tisztítószerektől a berendezésekig és fogyóeszközökig.
Valójában a környezetbarát tisztítás része az épületek LEED tanúsítására vonatkozó követelményeknek, valamint más adminisztratív szabványoknak.

Az utóbbi évek újdonsága viszont az, hogy a vásárlók sokkal tudatosabbak a zöld és az egészségügyi takarítás terén.
Egyszerűen megkövetelik a takarítócégektől, hogy magas színvonalú, biztonságos szolgáltatásokat nyújtsanak környezetbarát termékekkel. Ezáltal a zöldtakarítás nem csak divat vagy törvényi követelmény, hanem az üzleti siker kulcsa is.
5. A közösségi média marketing befogadása
Mint a legtöbb más üzleti területen, a takarítási üzlet online marketingje napjainkban inkább kötelező, semmint lehetőség.
Míg a valós ügyfélkapcsolatok kiépítése továbbra is kulcsfontosságú a gondnoki szolgáltatásokban, a közösségi média csatornái nagyszerű lehetőségeket kínálnak a vállalkozások számára, hogy elérjék potenciális ügyfeleket, és hogy az ügyfelek kapcsolatba lépjenek velük.
A feltörekvő takarítócégek számára a Facebook, az Instagram és a LinkedIn fiókok központi kommunikációs pontokká váltak jelenlegi és potenciális ügyfeleikkel.
A közösségi média marketing szintén hatékony módja annak, hogy takarítási vállalkozása márkát építsen, és láthatóvá tegye a világ számára. Már elmúltak azok az idők, amikor a szolgáltató cégek csak a nevükkel sikeresek lehettek.
Napjainkban az ügyfelek akkor hajlandóak együttműködni egy vállalkozással, ha az egyedi identitást tud felmutatni, amely tiszteletre méltó értékeket és magas színvonalat képvisel. A közösségi médiában tett erőfeszítései teljesítése alapvető követelmény a hatékony és hatásos márka eléréséhez.
6. Tegye könnyen elérhetővé szolgáltatását ügyfelei számára
A technológia számos módon megváltoztatja a tisztítóipart, és ezek egyike a vásárlói elvárások. Az emberek manapság megkövetelik, hogy a takarítási szolgáltatások kapcsán a megrendelések és a fizetések zökkenőmentesek legyenek, így Ön vállalkozásának meg kell felelnie ennek, különben azt kockáztatja, hogy lemarad.
Ráadásul az emberek kevésbé szeretnek telefonbeszélgetést kezdeményezni a szolgáltatás megrendelése érdekében. Inkább gépelnek, vagy csak néhány gombra kattintanak.
Több mint 50%- uk inkább üzenetet küld, mint telefonál egy foglalás esetén. Elérhetőnek kell lennie olyan népszerű platformokon, mint az SMS, a Facebook és a Twitter, hogy a számukra legmegfelelőbb módon kommunikálhasson ügyfeleivel.
Az ügyfelek azt is elvárják, hogy másodperceken belül megkapján Öntől az online árajánlatot, így webhelyének ezt is biztosítania kell.
Ne feledje, hogy a legtöbb ember a telefonján keresné a szolgáltatását, ezért elengedhetetlen, hogy rendelkezzen egy mobilra optimalizált webhellyel, amely könnyen elérhető és kezelhető.
7. Fektessen be alkalmazottai képzésébe és a professzionalizmus növelésébe
Egy korábban idézett tanulmány szerint a kereskedelmi takarítócégek ügyfélkörük 55%-át veszítik el az alacsony ügyfél-elégedettség miatt. Annak biztosítása, hogy szolgáltatásai megfelelőek legyenek, elengedhetetlen ahhoz, hogy az emberek elégedettek legyenek cégével.
Ennek leghatékonyabb módja az, ha befektet alkalmazottai képzésébe, hogy csapata kellő tudással rendelkezzen ahhoz, hogy magas szinten teljesítsen.

A képzési tantervben szereplő témák között a Wilburn Company a következőket vázolja fel:
- Tisztítószerekkel és berendezésekkel való munka
- Osha HAZCOM képzés
- Zöld eljárások
- Veszélyes anyagokkal való munka
- Vezetői készségek a felügyelők és a vezető beosztású alkalmazottak számára
A fluktuáció leküzdése
Míg a takarítóiparra magas munkavállalói fluktuáció a jellemző, ez a tendencia meg fog változni.
A sikeres takarító vállalkozások egyre nagyobb figyelmet fordítanak alkalmazottaikra, biztosítva számukra a szükséges képzést és támogatást.
Ugyanakkor a takarító cégeknek is többet igényelnek tőlük: a megbízhatóság és az elhivatottság előfeltételei a jobb béreknek és juttatásoknak. Azáltal, hogy felemeli a mércét önmaga és alkalmazottai számára, biztosíthatja, hogy csapata olyan szolgáltatásokat nyújtson, amelyek megfelelnek az ügyfelek elvárásainak.
Kezdje el az innovatív takarítási megközelítéseket még ma
A tisztítóipar innovációja maradandó, az internettől és a menedzsment-eszközöktől a zöld tisztításig és a közösségi médiáig.
Ezek megfelelő módon történő alkalmazása nagyban segíthet vállalkozásának abban, hogy versenyképes maradjon a fejlődő takarítási piacon.
Milyen stratégiákat használ, hogy a takarítási üzlete továbbra is az élen haladjon? Esetleg kihagytunk olyan technológiai trendeket, amelyek jól működtek az Ön számára? Az alábbiakban szívesen hallanánk róluk.